Naše kurzy

Mentoring
Mentoring

Mentoring je spolupráce mezi zkušenějším a méně zkušeným pracovníkem. Mentor a mentee společně hledají cestu, ta by měla vést ke konkrétně stanovenému cíli a obecně k vyšší kvalitě. Z procesu by měl těžit učitel - mentee, škola, žáci a v konečném důsledku celá společnost.

Účastníci se seznámí s různými přístupy a principy sledování kvality pedagogické práce, porozumí sledovaným vzdělávacím standardům, během nácviků a modelových situací rozhodnou, zda, popřípadě v jaké míře, se jednotlivé standardy vyskytují. Tyto skutečnosti dokáží učiteli sdělit, doložit a obhájit a současně podpořit jej v dalším profesionálním růstu.

Účastníci se seznámí a naučí základy mentoringu ve vzdělávání, používat metody pozorování a vyhodnocování kvality pedagogických kompetencí, techniky a metody podpory pedagogů při jejich dalším vzdělávání. Zdokonalí se v komunikačních technikách - základními nástroji každého mentora. Kurzy nabízíme jako akreditované a v různé časové dotaci: od úvodu do problematiky až po komplexní výcvik mentora. 

Osobnostně sociální výchova 20
Osobnostně sociální výchova 20

Cílové skupiny: učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitel - metodik prevence, pedagogové volného času, učitel praktického vyučování, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé SOŠ a SOU, učitelé speciálních škol, učitelé ZUŠ a SUŠ, výchovní poradci

Kariérové poradenství
Kariérové poradenství

Výcvik se opírá o typologii MBTI , koučink a pedagogický mentoring. Celý kurz bude postupovat podle

modelu GROW. Nejprve tedy účastníkům pomůže identifikovat situaci ve škole, popsat již fungující

poradenské aktivity i dosavadní úspěchy, stejně jako identifikovat prostor k dalšímu růstu. Každý

účastník si nastaví individuální cíle a definovány budou cíle v rámci kurzu.

Kurz je určen pedagogickým pracovníkům ZŠ, SŠ, DDM, SVČ a dalších školských zařízení.

Zkušeným profesionálním poradcům i těm, kteří v této oblasti teprve začínají.

Hodnocení žáků a specifičnost hodnocení žáků se SPU, SPCH I a II
Hodnocení žáků a specifičnost hodnocení žáků se SPU, SPCH I a II

Vzdělávací program je určen všem pedagogům, kteří chtějí posílit svou dovednost v hodnocení žáků a rozhodli se získat nové podněty pro pojetí hodnocení jako procesní cesty vedoucí k celkovému rozvoji žáka - žákům dává informace o nich samých, o jejich úspěších a neúspěších, je vodítkem a ukazatelem, kam mají nasměrovat svou pozornost a píli. A právě proto by hodnotící dovednost učitele měla obsáhnout i jiné aspekty, než na jaký jsou on (i jeho žáci) zvyklí. Cílem interaktivního semináře je pomoci účastníkům při tvorbě hodnotících kritérií, které vedou ke správnému pochopení evaluačního procesu v současné škol 

Asistent pedagoga
Asistent pedagoga

Studium pro asistenty pedagoga podle § 20 odst. 2, písm. d) a e) zákona č. 563/2004 Sb. a § 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb.

Kvalifikační studium realizované v rámci DVPP je určeno pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem vykonávat funkci asistenta pedagoga a mají úspěšně ukončené střední vzdělání nebo základní vzdělání. Vzdělávací program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které umožní výkon profese asistenta pedagoga podle §16, odstavce 4 školského zákona.

Syndrom vyhoření
Syndrom vyhoření

Profesionálové pracující například v sociálních službách, ve zdravotnictví, ale samozřejmě i ve školství jsou ohroženi tzv. syndromem vyhoření -  tedy pocitem pracovního vyčerpání, který vede k závažným psychickým a následně i zdravotním potížím. V rámci našeho kurzu Vás seznámíme jak s příznaky, ale také s fázemi, které mu předcházejí. Následně se naučíte proti syndromu vyhoření aktivně pracovat - naučíte se a vyzkoušíte si techniky zvládání stresu a duševní hygieny, které jsou účinnou prevencí proti syndromu vyhoření.

Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 vyhlášky č. 317/2005 Sb.,
Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 vyhlášky č. 317/2005 Sb.,


Studium pedagogiky v souladu s § 22, odst. 1, písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 vyhlášky č. 317/2005 Sb.

Studium realizované v rámci DVPP je určeno učitelům odborných předmětů středních škol, učitelům praktického vyučování a odborných praxí vyšších odborných škol, učitelům uměleckých odborných předmětů v základních uměleckých školách, středních odborných školách a konzervatořích, učitelům jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky.

Vzdělávací cíl:

• definovat základní pojmy především z oblasti pedagogiky, orientovat se v nich a terminologii aktivně používat

• porozumět výchovně vzdělávacímu procesu, učit naplánovat (ideálně s žáky) cíl, vybrat vhodnou motivaci, posoudit, které vyučovací metody zvolit, stanovit postup, reflektovat jednotlivé kroky, využívat průběžnou a závěrečnou evaluaci

• přemýšlet o učiteli jako o kouči, mentorovi a vést diskusi so podmínkách, úskalích a výhodách takového pojetí

• pracovat s modelovými situacemi, případovými studiemi, zkušenostmi studentů tak, aby byla zřetelná využitelnost poznatků v praxi

• vést studenty k výchově založené na respektu, budování zodpovědnosti žáka a jeho vnitřní motivaci

obsah:

MODUL I: ZÁKLADY PEDAGOGIKY A DIDAKTIKY - 80h

Obecná pedagogika - 8h

Základy didaktiky odborných předmětů - 32h

Teorie výchovy - 24h

Základy sociální pedagogiky - 16h

MODUL II: ZÁKLADY PSYCHOLOGIE PRO PEDAGOGY - 40h

Vybraná témata z obecné psychologie, psychologie osobnosti a vývojové psychologie - 16h

Vybraná témata z pedagogické psychologie - 16h

Sociální interakce ve škole a sociálně psychologické profesní dovednosti pedagoga - 8h

Petrklíč - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků,z.s. IČ 062 96 882 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky